Når influencers får en gave, så laver de unboxing

unboxing

Mange ser på følgere i form af antallet af dem, når de leder efter en influencer der kan været et led i deres markedsføring. Måske tænker du, at det giver fremragende mening, for så når man jo ud til flest muligt. Her bliver du nok skuffet. For et er at en rækkevide på en kampagne er stor noget andet er, hvem det ser kampagnen og rent faktisk reagerer på den. Faktum er, at de største influencers ikke kan konkurrere med de danske micro influensers, når det drejer sig om engagement. Hvad skal man bruge 100.000 følgere til, hvis næsten ingen af dem interagere med det indhold der bliver publiceret?

Spar pengene og vælg nogle af de Danske micro influencers i stedet. De mindre influencers har for det mest følgere der ivrigt deltager i konkurrencer, interagere med deres indhold og tror på det influeceren siger. Troværdigheden er højere og aktiviteten lige så. Desuden kan man som virksomhed være heldig, at blot det, at sende nogle lækre produkter til en micro influencer kan gøre, at de omtaler produkterne enten i form af billeder eller video.

Hvorfor er unboxing videoer så populære?

En video af et menneske der pakker noget ud, kan måske lyde lidt underligt. Hvorfor skulle man have lyst til at se den og hvordan er det blevet en trend på de sociale medier? En af hovedårsagerne er, at mange elsker følelsen af at åbne en gave og ikke mindst den pæne indpakning der oftest følger med de lækre pressegaver som influencers modtager.

Mange ser produktet der bliver pakket ud, for første gang, da der ofte er tale om nyheder. Særligt mange skønheds influencers på YouTube hiver mange visninger hjem på at pakke en ny kollektion ud fra en makeup mærke. De fremviser produkterne, fortæller hvad de synes og lader deres følgere være en del af oplevelsen.

De danske micro influencers er særligt stærke på Instagram. Det er her blevet populært at dele unboxing videoer på Instagrams Story funktion. Det er nemt for influenten at gøre, da det ikke kræver et større redigeringsarbejde som på videoer til YouTube. På Instagram Story taler influenceren direkte til sine følgere. De har mulighed for at bruge forskellige features der gør deres indhold ekstra spændende for følgerne at interagere med.

Dette kan være i form af en afstemning, et spørgsmål, en gif eller andet. Der er meget værdi at hente her for en virksomhed. For de danske micro influencers har godt fat i deres publikum.

Be the first to comment

Leave a Reply